دسته‌بندی نشده

فایده کرم مرطوب کننده پوست؟

بعد از اجرای روتین مراقبتی خود، احساس می‌کنید پوستتان هنوز خشک میباشد؟ پس از شستشوی صورتتان با احساس میکنید پوستتان کشیدگی داردو لایه‌های میکاپ به خوبی روی پوستتان نشسته است؟ داشتن این نشانه‌ها، گویای یک واقعیت است؛ آن هم اینکه پوست شما در طول روز رطوبت مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند. اگر دوست دارید پوست شاداب، نرم و جوان داشته باشید و برای همیشه با خشکی و دهیدراتاسیون خداحافظی کنید، استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده را جدی بگیرید.

فایده استفاده از مرطوب کننده پوست

دوش گرفتن با آب گرم، سرمای هوا در فصل های پاییز و زمستان، شستشوی مکرر و بی‌قاعده پوست، مصرف شوینده‌های محرک و هزاران مورد دیگر می‌توانند با تضعیف سد لیپیدی، رطوبت طبیعی پوستتان را از بین برند. به همین خاطر است که با رعایت تمام نکات مراقبتی، باز هم احساس می‌کنید پوستتان خشک و پوسته پوسته است. شاه کلید حل مشکل شما، گنجاندن مرطوب کننده‌ها در روتین مراقبت پوستی است. برای دیدن معجزه مرطوب کننده‌ها، چند هفته به صورت مداوم و روزانه از این محصول استفاده کنید تا متوجه جادوی قدرتمند آن بشوید.

جلوگیری از خشکی پوست

اولین و بدیهی‌ترین فایده استفاده از مرطوب کننده، جلوگیری از خشکی پوست است. مرطوب کننده‌ها، لایه عایق و نفوذ ناپذیری روی سطح پوست ایجاد می‌کنند و از این طریق سد لیپیدی و طبیعی پوستتان را تقویت می‌نمایند. این امر، از تبخیر آب جلوگیری می‌کند و رطوبت مورد نیاز پوستان را برای ساعات طولانی حفظ می‌نماید.

جوان سازی پوست

دوست دارید چین و چروک‌های سطحی‌ پوستتان را رفع کنید و جوان‌تر به نظر برسید؟ به سراغ مرطوب کننده‌ها بروید. این محصول بافت الاستین و کلاژن پوستتان را تقویت می‌نماید و انعطاف و الاستیسیته آن را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه، از ایجاد چین و چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند و خطوط ریز را نیز محو می‌نماید. همچنین به شما کمک می‌کند پوستی نرم و لطیف داشته باشید. متخصصان پوست بر این باورند که مرطوب کننده‌ها، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای حفظ جوانی شما هستند.

مقاومت پوست در برابر عوامل محیطی

پوست، نخستین خط دفاعی بدن در برابر تهدیدهای محیطی و عوامل خارجی است که با لایه‌ای لیپیدی و عایق به نام «سد لیپیدی» پوشانده شده است. این لایه، به جذب رطوبت و حفظ آب مورد نیاز پوست کمک می‌کند. اما در طی سالیان، سد لیپیدی توان اولیه خود را از دست می‌دهد. به همین خاطر است که با افزایش سن احتمال خشکی پوست و ایجاد چین و چروک‌ها بیشتر می‌شود. یک مرطوب کننده خوب علاوه بر تقویت سد لیپیدی، این لایه را ترمیم و بازسازی می‌کند. در نتیجه، از پوستتان در برابر آسیب سموم، آلاینده‌ها و سایر محرک‌های محیطی مراقبت می‌نماید و روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

بستر مناسب برای میکاپ

اگر اهل آرایش و میکاپ باشید، به خوبی می‌دانید که هیچ چیز بدتر از ماسیدن لایه‌های آرایشی و پوسته پوسته شدن صورت نیست. کرم پودر، پنکیک، کانسیلر و دیگر محصولات پایه میکاپ برای پوشاندن نواقص چهره طراحی شده‌اند، اما هیچکدام از آنها نمی‌توانند پوسته پوسته‌های ناشی از خشکی پوست صورت را بپوشانند. حتی در بسیاری از موارد، باعث برجسته‌تر شدن آنها می‌شوند. در واقع هیچ راهی به جز ریشه یابی و درمان برای از بین بردن خشکی صورت وجود ندارد.

حقیقت این است که دلایل بسیاری برای ایجاد این مشکل وجود دارد. اما علت اصلی، عدم دریافت رطوبت کافی توسط سلول‌های پوستی است. مسئله‌ای که به دست معجزه‌گر مرطوب کننده‌ها حل می‌شود. کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان، سطحی نرم و یکدست برای اجرای میکاپ فراهم می‌کند. همچنین لایه عایقی که به وجود می‌آورد، مانند سد محافظ بین محصولات مراقبتی و آرایشی قرار می‌گیرد.

تضمین شادابی و طراوت پوست

با افزایش سن، پوست ما توانایی ترمیم خود را به مرور از دست می‌دهد. سرعت تولید بافت کلاژن، تکثیر سلول و جایگزینی بافت مرده به تدریج کند می‌شود. همه این عوامل، چهره شاداب و جوان شما را کدرتر و پیرتر از حالت عادی نشان می‌دهند.
علاوه بر این، برخی فرایندهای فیزیولوژیک نیز می‌توانند زیبایی و ظاهر سالم پوست ما را تحت تاثیر قرار دهند. فاکتورهای ژنتیکی، تغییرات هورمونی، کمبود مواد مغذی، کم آبی، استرس اکسیداتیو و … می‌توانند زمینه را برای بروز مشکلات پوستی فراهم نماید.
اگر به قدرت مرطوب کننده‌ها ایمان بیاورید، می‌توانید تمام این معضلات را به راحتی کنترل کنید. مرطوب کننده، اثر مخرب عوامل محیطی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. از طرفی، زمینه را برای ترمیم و بازسازی پوستتان مهیا می‌کند. این محصول، پوستتان را تسکین می‌دهد و ظاهری سالم و درخشان به چهر‌تان هدیه می‌کند.

انواع مرطوب کننده ها

مرطوب کننده‌ها مانند هر محصول آرایشی بهداشتی دیگری، با توجه به نیاز پوستی گروه‌های مختلف فرموله می‌شوند.ب ازه سنی افراد، جنس پوست، مشکلات و حساسیت‌های پوستی از جمله مواردی هستند که در تعیین ساختار مرطوب کننده‌ها در نظر گرفته می‌شوند.
این محصول را از نظر فرمولاسیون و بافت، می‌توان به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

مرطوب کننده با غلظت پماد

غلیظ‌ترین و قدرتمندترین مرطوب کننده‌ها، بافتی شبیه به پماد دارند. این محصولات مبتنی بر روغن تولید شده‌اند و چربی و رطوبت فوق‌العاده‌ای برای پوست تامین می‌کنند. همان طور که پماد به تدریج جذب پوست می‌شود و ممکن است ساعت‌ها چربی آن را روی سطح  پوستتان احساس کنید، ای دسته از مرطوب کننده ها نیز حالتی مشابه دارند.

کرم مرطوب کننده 

کرم‌ها بافت بسیار غلیظی دارند و از نظر فرمولاسیون نیز سنگین هستند. به این معنی که لایه ضخیمی از مواد عایق و مرطوب کننده را روی پوست ایجاد می‌کنند. ساختار ویژه کرم مرطوب کننده، به شکل شگفت انگیزی پوستتان را مرطوب و هیدراته می‌کند و لطافت عالی به آن می‌بخشد.

لوسیون مرطوب کننده

لوسیون‌ها بر پایه آب تولید می‌شوند و قدرت جذب بالایی دارند. بافت آنها نسبت به ژل سنگین‌تر و نسبت به پماد و کرم سبک‌تر است. قدرت جذب لوسیون نسبتا بالا است و باعث چرب شدن پوستتان نمی‌شود. این محصول برای پوست‌های مختلط و چرب انتخابی ایده آل است.

ژل مرطوب کننده

ژل‌ها، سبک‌ترین نوع مرطوب کننده هستند و قدرت جذب بسیار بالایی دارند. علاوه بر جذب، قدرت هیدراته کردن آنها نیز بسیار قدرتمند است. البته برخی از انواع ژل حاوی ترکیبات الکلی هستند که سرعت جذب آنها را افزایش می‌دهند. اگر پوست حساسی دارید، بهتر است به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید و فرمولاسیون محصول را به خوبی چک کنید.

کدام مرطوب کننده برای شما مناسب است؟

فرقی نمی‌کند قصد خرید کدام یک از محصولات مراقبت پوستی را دارید. اولین و مهم‌ترین گام برای انتخاب محصول مناسب، توجه به جنس پوست و نیازهای آن است. مرطوب کننده‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این محصول تنوع بسیار بالایی دارد و همه نیازهای پوستی را پوشش می‌دهد.کافی است شناخت کاملی از جنس پوستتان داشته باشید تا بتوانید مرطوب کننده مناسب را انتخاب نمایید.

مرطوب کننده برای پوست خشک و حساس

یکی از اصلی‌ترین معضلات پوست خشک و حساس، دهیدراته شدن و خشکی پوست است. مشکلی که باعث پوسته پوسته شدن، کدری و ایجاد چین و چروک پوستی می‌شود. غدد سباسه در افرادی که پوست خشک دارند، فعالیت پایینی دارد. نتیجه این امر، کاهش مقاومت پوست و تضعیف سد لیپیدی آن در برابر عوامل محیطی است. نتیجه این ضعف، افزایش تبخیر سطحی آب از پوست و دهیدراتاسیون آن است. ساده‌ترین راهکار برای غلبه بر تمام این مشکلات، استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست خشک و حساس است.

مرطوب کننده‌هایی که بافت غلیظ دارند، بهترین انتخاب برای پوست خشک به حساب می‌آیند. این محصولات، اغلب فرمولاسیون بسیار قوی دارند و لایه عایق ضخیمی روی سطح پوست به وجود می‌آورند. این لایه عایق با جلوگیری از خروج رطوبت از سطح پوست، در نقش سوپر قهرمان نجات دهنده شما ظاهر می‌شود. با این مشخصات، مرطوب کننده‌های با بافت پمادی و کرمی بهترین انتخاب برای شما هستند.

درباره حساسیت‌های پوستی نیز، باید توجه ویژه‌ای به فرمولاسیون مرطوب کننده خود داشته باشید. مرطوب کننده‌های ضد حساسیت در بیشتر موارد با عصاره گیاهان التیام بخش مانند بابونه، آلوئه ورا و … فرموله می‌شوند. اما اگر سابقه حساسیت دارید، بهتر است فرمولاسیون مرطوب کننده مد نظرتان را با دقت بررسی نمایید. در صورت وجود هرگونه ماده شیمیایی مضر، مواد نگهدارنده، اسانس، الکل و … توصیه می‌شود از خرید آن خودداری نمایید.

مرطوب کننده برای پوست مختلط

پیدا کردن مرطوب کننده ایده آل برای پوست مختلط، کاری سخت و دشوار است. چرا که هر قسمت از پوست این افراد، نیازهای مختلفی دارد. در پوست مختلط، غدد سباسه ناحیه T بسیار فعال‌تر از دیگر نواحی هستند. به همین خاطر است که این ناحیه معمولا چرب و براق به نظر می‌رسد، اما دیگر نواحی صورت ممکن است خشک و دهیدراته باشند.

اگر پوست مختلطی دارید و با چنین مسائلی درگیر هستید، بهتر است به سراغ مرطوب کننده‌هایی با فرمولاسیون سبک و غیر کومدوژنیک بروید. همچنین دقت کنید که محصول مورد نظرتان بر پایه آب تولید شده باشد. مرطوب کننده‌های روغنی، ممکن است با افزایش چربی در ناحیه T و تحریک غدد سباسه باعث ایجاد آکنه شوند.

بهترین زمان مصرف مرطوب کننده برای پوست مختلط، بلافاصله بعد از شستشوی پوست و اجرای روتین روزانه است. همچنین، در صورتی که در ناحیه T با جوش و آکنه دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از مرطوب کننده فقط روی نقاط خشک صورت استفاده کنید.

مرطوب کننده برای پوست چرب و مستعد آکنه

بسیاری از افراد، گمان می‌کنند که استفاده از مرطوب کننده برای پوست چرب و مستعد آکنه ضروری نیست. حتی برخی بر این باورند که مصرف مرطوب کننده ممکن است وضعیت پوست چرب ‌را بغرنج‌تر کند. این در‌حالی است که مرطوب کننده، نیازی ضروری برای انواع پوست و به خصوص پوست چرب به شمار می‌رود. برای درک این مسئله، باید بدانید که پوست چرب لزوما هیدراته نیست. پوست شما ممکن است چربی طبیعی بالایی داشته باشد اما در اثر کم آبی و دهیدراتاسیون کدر و بی‌حال به نظر برسد.

به همین دلیل می‌توان گفت ارتباط بین پوست چرب و مرطوب کننده، چیزی شبیه راه رفتن روی لبه شمشیر است. در‌حالی که مصرف مرطوب کننده‌ها برای سلامت و زیبایی پوست امری ضروری است، استفاده از انواع نامناسب آن برای پوست چرب، می‌تواند دردسر آفرین باشد. تنها نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه داشت، پیدا کردن فرمولاسیون سازگار با نوع پوست است.

اگر پوست چربی دارید، به دنبال مرطوب کننده‌هایی باشید که بر پایه آب فرموله شده‌اند و قدرت جذب بالایی دارند. همچنین، افرادی که جوش و آکنه دارند، باید به غیر کومدوژنیک بودن محصول نیز توجه نمایند.

در آخر اگر هنوز هم برای انتخاب مرطوب کننده مناسب با شک و تردید روبرو هستید، بهتر است با پزشک متخصص پوست در این‌باره مشورت نمایید. پزشک با بررسی مشکلات پوستی و تشخیص دقیق جنس پوست شما، می‌تواند بهترین محصولات ممکن را پیشنهاد دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *