دسته‌بندی نشده

ترمیم ریمل خشک شده

ریمل یکی از محصولات آرایشی بهداشتی به شمار می‌رود که معمولاً عمر کوتاهی دارد. اگرچه این وسیله از اجزای مهم آرایش خانم‌ها به شمار می‌رود، اما به دلیل موادی که در تهیه آن به کار می‌رود، زود خشک می‌شود. اغلب ریمل‌ها در مدت بسیار کوتاهی بعد از خرید غیرقابل‌استفاده می‌شوند. این موضوع سبب ناراحتی خانم‌ها می‌شود، زیرا دوباره باید به فکر خرید یک ریمل جدید باشند. البته راهکارهای گوناگونی برای از بین بردن خشکی ریمل‌ها وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان دوباره این ابزار آرایشی را مانند روز اول خود کرد. به همین دلیل هنگام خشک ‌شدن ریمل لازم نیست خانم‌ها حرص‌وجوش بخورند، زیرا با انجام چند ترفند ساده، می‌توانند دوباره از این وسیله استفاده کنند. با انجام این راهکارها دیگر لازم نیست، مجدداً برای خرید این لوازم آرایشی اقدام کنید.

برای خشک شدن ریمل چیکار کنیم؟

ریمل یکی از وسایل آرایشی ضروری به شمار می‌رود. خانم‌ها در موقعیت‌های بسیار گوناگونی از ریمل زدن استفاده می‌کنند. ممکن است برای شما نیز پیش‌آمده باشد که بخواهید به یک مهمانی یا جلسه مهم بروید، اما متوجه شوید که این ابزار آرایشی شما خشک شده است. از طرفی زمان لازم برای خرید ریمل را نیز ندارید. در چنین موقعیت‌هایی می‌توانید خیلی سریع و بدون دردسر در منزل ریمل خود را بازیابی کنید. روش‌های بسیار گوناگونی برای از بین ‌بردن خشکی ریملها وجود دارد. در این جا ما راهکارهای زیادی را برای مقابله با خشکی ریمل به شما ارائه می‌دهیم، برخی از این روش‌ها عبارتند از:

برای خشک شدن ریمل چیکار کنیم؟

استفاده از اشک مصنوعی برای رفع خشکی ریمل

به‌منظور از بین بردن خشکی ریمل، می‌توانید از قطره‌های اشک مصنوعی استفاده کنید. 1 یا 2 قطره از اشک مصنوعی را به داخل محفظه ریمل بچکانید. سپس درب آن را محکم ببندید و سپس ظرف را خیلی خوب تکان دهید. پس از چند دقیقه شما می‌توانید از ریمل استفاده نمایید. به این صورت خشک شدن ریمل را کاملاً برطرف می‌کنید.

اگر بعد از انجام این کار باز هم ریمل شما غیر قابل‌استفاده بود، می‌توانید دوباره چند قطره اشک درون آن بریزید و محفظه را تکان دهید. بدین ترتیب ریمل به غلظتی که شما دوست دارید، می‌رسد. از آن جایی که این وسیله با چشم شما سروکار دارد، هرگز قطره‌ای که پیش از این باز شده را در محفظه نریزید. حتماً برای این کار یک قطره جدید از داروخانه بخرید.

استفاده از چای گرم برای ریمل

چای گرم نیز یکی از چیزهایی است که شما به کمک آن می‌توانید ریملتان را مجدد قابل استفاده کنید. برای انجام این کار باید 3 قطره چای را درون محفظه ریمل بچکانید. پس از ریختن چای بهتر است درب آن را ببندید و چند ثانیه محفظه را محکم تکان دهید. بدین ترتیب موادی که در ریمل وجود دارد، دوباره به‌صورت کامل به حالت اول برگردد. توجه کنید که بعد از ریختن چای باید مدتی صبر کنید تا خنک شود.  هرچقدر این ایزار آرایشی شما خشک‌تر باشد، باید قطرات بیشتری از چای را درون محفظه ریمل بریزید.

استفاده از آب داغ برای از بین بردن خشکی ریمل

یکی دیگر از روش‌های بازسازی و جلوگیری از خشک شدن ریمل قراردادن آن در آب گرم است. در این روش باید ظرف مدت‌زمان 10 دقیقه محفظه را در آب داغ قرار دهید. بدین ترتیب مواد داخل آن نرم و قابل‌استفاده می‌شوند. در این روش باید دقت داشته باشید که پیش از قرار دادن درون دستگاه درب آن را محکم ببندید تا آب واردش نشود. برای مخلوط کردن هر چه بهتر مواد داخل ریمل، می‌توانید 2 قطره از محلول پاک‌کننده آرایش را در آن بریزید. پس از تکان دادن محفظه، مواد خیلی خوب میکس می‌شوند.

استفاده از گلاب برای خشکی ریمل

شما می‌توانید 4 قطره گلاب درون ریمل بریزید و مواد موجود در آن را تازه کنید. گلاب یک ماده ضدعفونی‌کننده نیز به شمار می‌رود. بدین ترتیب با افزودن آن، باکتری‌های درون آن نیز از بین می‌روند. گلاب می‌تواند مژه‌های شما را نیز به میزان زیادی تقویت کند. در این مورد نیز مانند روش‌های قبلی، باید محفظه را تکان دهید تا مواد آن به‌خوبی میکس شوند.

استفاده از آب داغ برای از بین بردن خشکی ریمل

روغن بادام

برای بازسازی ریمل می‌توانید 3 قطره روغن بادام شیرین را درون آن بریزید. با این کار این ابزار پرکاربرد آرایشی مثل قبل نرم می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید. خشک شدن ریمل هرگز آن را بلا استفاده نمی‌کند. از طرفی به دلیل خواص بسیار زیادی که روغن بادام دارد، ضخامت و رشد مژه‌های شما نیز بهتر از قبل می‌شود. اگر خشکی ریملتان زیاد بود چند قطره بیشتر روغن بریزید. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که روغنی که درون محفظه می‌ریزید، نباید بیش از حد باشد؛ زیرا آن را خراب می‌کند.

روغن زیتون

کافی است برای از بین بردن خشکی ریمل به طور کامل، از 3 قطره روغن زیتون استفاده کنید. با این روش مواد داخل ریمل نرم و تازه می‌شود. آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی که در این روغن وجود دارد، مژه‌ها را تقویت می‌کند. همچنین رشد و ضخامت آن‌ها را چندبرابر می‌کند.

برداشتن پوشش پلاستیکی ریمل

بعد از این که درب ریملتان را باز کردید پوشش پلاستیکی که دور درب محفظه وجود دارد را بردارید. این کار سبب می‌شود مواد موجود در آن، مجدداً تازه شود. برای این که ریملتان دوباره خشک نشود، باید حلقه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید. شما باید با هر بار استفاده پوشش پلاستیکی را برداشته و سپس در جای خود قرار دهید.

استفاده از آب جوش در ریمل

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما هنگام خشک شدن ریمل استفاده از آب جوش برای نرم کردن آن است. شما باید به مدت چند دقیقه آب را بجوشانید سپس به‌وسیله یک قطره‌چکان 4 قطره از آن را درون محفظه بریزید. بعد از آن درب محفظه را ببندید و چند دقیقه آن را تکان دهید. حال وقت آن است که ریملتان را باز کرده و برس را در آن بچرخانید. این کار موجب می‌شود مواد درونش به‌خوبی مخلوط و یکدست شوند. از آب مقطر نیز می‌توانید به‌جای آب جوش استفاده کنید.

مایع محافظ لنزهای چشم

 5 قطره از مایع نگهداری لنز خود را در ریمل بریزید و تغییرات آن را مشاهده کنید. استفاده از مایع نگهداری لنز سبب می‌شود، ابزار آرایش مژه محبوبتان خیلی زود احیا شود. شما باید پس از استفاده از این محصول درب آن را ببندید و خوب تکان دهید. بدین ترتیب مایع ریمل به حالت دلخواه درمی‌آید. شما می‌توانید به‌راحتی مایع نگهداری لنز را از داروخانه‌ها بخرید.

قرار دادن ریمل در بخش بالایی یخچال

نگه‌داشتن ریمل در بالای یخچال نیز می‌تواند به کاربران کمک کند تا به‌صورت نرم و تازه از آن استفاده کنند. حرکات برس داخل ریمل گرما و اصطکاک به وجود می‌آورد. بدین ترتیب مایع ریمل به بدنه ظرف نمی‌چسبد و از خشک شدن ریمل جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر دیربه‌دیر از این وسیله آرایشی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را در کنار دیگر لوازم در کیف خود نگه ندارید. گذاشتن آن در مکان خنک، خشک‌شدن آن را به تأخیر می‌اندازد. همچنین با مرتب تمیز کردن انواع برس ریمل  می‌توانید خشکی آن را به تاخیر بیاندازید.

برای جلوگیری از خشک شدن ریمل چه کنیم؟

برای جلوگیری از خشک شدن ریمل چه کنیم؟

در کنار روش‌هایی که ریمل‌های خشک شده را به حالت اول بازمی‌گردانند، روش‌هایی نیز وجود دارد که اجازه نمی‌دهد ریمل شما خشک شود. در این جا به چند مورد از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

معجزه آلوئه‌ورا

این ماده در کنار خواص بسیار معجزه‌آسایی که برای پوست و مو دارد، از کاربردهای دیگری نیز برخوردار است. برای این که ریمل شما خشک نشود، می‌توانید هر از چند گاهی 1 یا 2 قطره از ژل آلوئه‌ورا را درون محفظه آن بریزید. پس از این که ژل را درون محلول ریختید، برس را به‌آرامی درون آن تکان دهید تا مواد خیلی خوب یکدست شوند.

 برای اطمینان یافتن از تأثیر ژل نیز می‌توانید پس از انجام مراحل برس را روی دست خود بکشید و مشاهده نمایید که مواد نسبت به قبل نرم‌تر شدند. اگر همچنان تشخیص دادید که مایع درون محفظه سفت است، می‌توانید چند قطره ژل دیگر به آن اضافه کنید.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر این که ریمل را تازه می‌کند، مژه‌های شما را نیز تقویت کرده و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. در ابتدا باید 1 قاشق از روغن را درون یک ظرف گرم کنید تا کاملاً ذوب شود. در گام بعدی 3 تا 4 قطره از آن را درون تیوپ می‌چکانید. اکنون با تکان دادن برس، روغن را با مواد مخلوط کنید تا به‌اندازه کافی نرم شوند. شما حدود 2 ماه بعد از استفاده متوجه می‌شوید که مژه‌های شما نسبت به قبل کمی بلندتر شدند.

چند نکته مهم در مورد خشکی ریمل

در این بخش برخی از نکاتی را که باید در مورد خشکی این ابزار آرایشی به آن اشاره کنیم، برای شما شرح می‌دهیم. نکات و ترفندهایی که ذکر کردیم، زمانی قابل‌استفاده هستند که ریمل شما پیش پایان تاریخ انقضای آن خشک شده باشد. چنانچه انقضای ریمل شما به پایان رسیده باشد و خشک شود، باید به فکر خرید یک ریمل جدید باشید.

بهتر است هر روز پیش از این که از آن استفاده کنید، ابتدا آن را کمی کف دست خود قرار داده و تکان دهید. این کار خشک شدن ریمل را به تاخیر می‌اندازد و باعث می‌شود مایع درونش گرم شود. در نهایت نیز گرم‌شدن ریمل سبب می‌شود، مواد آن نرم‌تر شوند و ریملتان به‌خوبی روی مژه‌های شما بنشیند.

برس ریمل خود را زیاد به داخل محفظه پمپاژ نکنید. این کار سبب می‌شود هوا به درون ظرف نفوذ کند و بدین ترتیب ریملتان در مدت‌زمان کوتاهی خشک شود. برای استفاده از ریمل سعی کنید آن را در کناره‌های ظرف آن بچرخانید.

چند نکته مهم درباره ریملها

بعد از استفاده، درب تیوپ را خیلی محکم ببندید آن را در جاهای خنک قرار دهید تا زود خشک نشود. انجام این تکنیک‌ها سبب می‌شود ریملتان در مدت‌زمان بیشتری دوام داشته باشد و همچنان مانند روز اول قابل‌استفاده باشد.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ریمل‌های ضد آب استفاده نکنید، زیرا این ریملها علاوه بر این که زودتر از انواع معمولی خشک می‌شوند، سبب ریزش مژه‌های شما نیز می‌شوند. در برخی از مواقع نیز بهتر است برس ریمل خود را زیر آب داغ بشویید. این کار سبب می‌شود برس کاملاً تمیز شود و هنگامی که شما آن را به درون محفظه می‌زنید نیز مواد درون آن نرم شوند. خشک شدن ریمل با انجام چنین ترفندهایی بسیار دیرتر رخ می‌دهد. از طرفی این برس‌ها پس از مدتی دچار آلودگی می‌شوند. انجام این کار سبب می‌شود برس شما تمیز شود و چشم شما به حساسیت دچار نشود.

تاریخ مصرف ریمل چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این محصول از لوازم آرایشی بسیار پرطرفدار به شمار می‌رود. استفاده از ریمل ظاهر چشم افراد را بسیار زیبا می‌کند. نکته‌ای که باید همواره در نظر بگیرید این است که ریمل را از زمانی که باز می‌کنید باید به مدت 3 ماه استفاده کنید. در واقع تاریخ انقضای آن‌ها 3 ماهه است. اگر ریملتان زودتر از 3 ماه خشک شد، از تکنیک‌های مختلف برای بازیابی آن استفاده نمایید در غیر این صورت آن را دور بیندازید.

 ممکن است استفاده از محصول بیش از مهلت تعیین شده، شما را به انواع عفونت‌های چشمی دچار کند. بنابراین حتماً تاریخ تولید و انقضای روی محصول را مطالعه کنید. در بین لوازم آرایشی ریمل‌ها کمترین طول عمر را دارند. هرگز پیش از استفاده، آن را فوت نکنید. از آن جایی که باکتری‌های گوناگونی در دهان شما وجود دارد، ممکن است سبب آسیب رسیدن به چشم شما شوند.

از کجا بدانیم ریمل فاسد شده است؟

 در صورتی که ریملتان فاسد شده باشد، نباید از ترفندهای رفع خشک شدن برای بازیابی آن استفاده نمایید. زمانی که درب ابزار آرایشی فاسد شده را باز می‌کنید، بویی نامطبوع مانند بوی گازوئیل دارد. شکل بافت و محتویات درون محفظه به‌کلی تغییر می‌کند و مواد بسیار سفت و خشک می‌شوند. چنانچه بعد از استفاده از محصول چشم شما دچار التهاب خارش یا سوزش شد، سریعاً چشم‌های خود را بشویید. زیرا ریملتان فاسد شده است. یکی دیگر از نشانه‌هایی که خبر از فاسد شدن می‌دهد، این است که مژه‌های شما در زمان کوتاهی بعد از استفاده دچار ریزش شدید شوند.

ریمل معمولی زودتر خشک می‌شود یا ضد آب؟

یکی از سؤال‌هایی که همواره کاربران می‌پرسند، این است که عمر ریمل‌های ضد آب بیشتر است یا انواع معمولی؟ ریمل‌های ضدآب به دلیل موادی که در آن‌ها به کار رفته است، زودتر از انواع معمولی خشک می‌شوند. این ریمل‌ها به دلیل چسبندگی بیشتری که دارند دیرتر و سخت‌تر پاک می‌شوند. فشاری که هنگام تمیزکردن این ریمل‌ها به چشم می‌آید، مژه‌ها را دچار ریزش می‌کند. به همین دلیل سعی کنید، اگر به‌صورت روزانه از این ابزار آرایشی استفاده می‌کنید، حتماً انواع معمولی را به کار ببرید. انواع ضد آب ممکن است، چشم شما را دچار واکنش‌های آلرژیک کنند.

لوازم ارایشی معمولی یاضداب

مهم ترین دلایل خشک شدن ریمل

ریمل‌ها بنا بر دلایل گوناگونی مدتی بعد از استفاده خشک می‌شوند. در این بخش چند مورد از دلایل عمده و مهمی که سبب خشکی این ابزار پرکاربرد آرایشی می‌شود را بررسی می‌کنیم.

  • حرکات فرچه: شاید تاکنون به این موضوع دقت نکرده باشید، اما هر چه هنگام استفاده از ریمل فرچه را بیشتر به درون محفظه بزنید، زودتر خشک می‌شود. انجام این کار سبب می‌شود مقدار زیادی هوا به داخل محفظه برود و در نتیجه خیلی زود خشک شود.
  • بردن فرچه تا انتها: از طرفی هنگامی که فرچه خود را به درون محفظه می‌زنید، نباید آن را تا انتها وارد ظرف کنید. انجام مکرر این عمل نیز خشک شدن آن را جلو می‌اندازد.
  • تاریخ انقضا: ریمل شما هر چه به تاریخ انقضایی که روی آن ثبت شده است، نزدیک‌تر شود مواد داخل آن سفت و خشک می‌شوند. بنابراین با رسیدن تاریخ انقضا باید یک ریمل جدید برای خودتان تهیه کنید.
  • شل بدون درب محفظه: اگر بعد از استفاده درب آن را محکم نبندید نیز این ماده خیلی زود خشک می‌شود. سفت نبودن درب محفظه سبب می‌شود، هوا وارد ظرف شود و محتویاتش را خشک کند.
  • گرما: گرما همیکی از دلایلی است که می‌تواند عمر این ابزار آرایشی را کوتاه کند. گرم بودن محیط نگهداری سبب می‌شود، رطوبت و آبی که در محتویات آن وجود دارد، تبخیر شود، بنابراین سعی کنید این وسیله را از سایر لوازم خود جدا کرده و در جای خنکی قرار دهید.

ریمل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک ریمل خوب باید از ویژگی‌های زیادی برخوردار باشد که در این بخش ما به برخی از این ویژگی‌ها و همچنین ریمل‌های با کیفیتی که دیرتر خشک می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

ریمل‌هایی که پایه آن‌ها آب است، برای استفاده بهتر هستند. زیرا این ریمل‌ها PH طبیعی دارند و به همین دلیل برای استفاده چشم و پوست نازک اطراف آن مناسب محسوب می‌شوند. خشک شدن ریمل بر پایه آب نیز در صورت نگهداری صحیح، دیر اتفاق می‌افتد.  مواد شیمیایی و افزودنی که در ریمل‌های ضد آب استفاده می‌شود، در این نوع ریمل‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین افرادی که چشم‌های حساسی دارند، می‌توانند از این محصول بدون هیچ‌گونه مشکلی استفاده کنند. این محصولات باعث سنگین شدن مژه فرد نمی‌شوند و سلامت آن‌ها را حفظ می‌کنند.

تنها عیبی که این محصولات دارند، این است که در صورت برخورد با آب یا عرق کردن صورت سریع پخش می‌شوند. ریمل‌هایی که با فرمولاسیون آب تهیه شدند، به‌صورت گلوله بر روی مژه‌ها قرار نمی‌گیرند. همچنین در تارهای مژه چسبندگی ایجاد نمی‌کنند. این ریمل‌ها را می‌توانید بدون کمترین فشار و با استفاده از آرایش پاک‌کن‌ها به‌راحتی تمیز کنید.

ریمل‌های برند گلدن رز، کالیستا و نوت کیفیت بسیار خوبی دارند و خانم‌ها می‌توانند بدون مشکل خاصی از آن‌ها استفاده کنند. این ریمل‌ها علاوه بر کیفیت خوبی که دارند، دیر خشک می‌شوند و لازم نیست مرتب محتویات آن‌ها را برای استفاده خیس کنید. این ابزارهای آرایشی ظاهر بسیار خوبی به چشم‌های شما می‌دهند و قیمت مناسبی نیز دارند. ریمل‌هایی که بر پایه روغن تهیه شدند، گزینه مناسبی برای افرادی که پوست چرب دارند، نیستند. زیرا این ریمل‌ها بلافاصله بعد از استفاده زیر چشم‌های فرد پخش می‌شوند و آرایش او را خراب می‌کنند.

جمع‌بندی

خشک شدن ریمل می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. اولین نکته‌ای که بعد از خشک شدن ریملتان در نظر بگیرید، این است که تاریخ انقضای آن به اتمام نرسیده باشد. زیرا در این صورت شما چاره‌ای به جز خرید یک محصول جدید ندارید. اما اگر خشکی این ابزار دلیل دیگری داشته باشد، می‌توانید هر یک از راهکارهایی که در بالا ذکر کردیم را برای نرم کردن آن استفاده کنید.

ریمل یکی از لوازم آرایشی است که زیبایی خانم‌ها را چندبرابر می‌کند و به همین دلیل زیاد از آن استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که از آن جا که این ابزار آرایشی را به چشم خود می‌زنید، حتماً برای اضافه‌کردن مایع لنز یا قطره آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید. استفاده از مواد نامناسب ممکن است سبب آسیب رسیدن به چشم شما، همچنین ایجاد حساسیت‌های مختلف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *