دسته‌بندی نشده

مراقبت پوست دور چشم در تابستان

دور چشم یکی از حساس ترین مناطق صورت است و در صورت بی توجهی به آن می توانید اثرات سوء و مخربی بر چهره خود گذارید. به همین دلیل بسیاری از افراد برای آنکه چهره جوان تر و شاداب تری داشته باشند، مراقبت های پوستی، به ویژه پوست دور چشم خود را جدی می گیرند. از آن جایی که آفتاب در تابستان، با شدت بیشتری می تابد، لذا مراقبت از پوست و پوست دور چشم اهمیت بیشتری می یابد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با روش های مراقبت از پوست دور چشم در تابستان آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست دور چشم در تابستان

در تابستان نور خورشید قوی تر است و اشعه های مضر آن می تواند بیشتر به پوست آسیب وارد کند. به همین دلیل است که در روزهای تابستانی باید بیشتر مراقب پوست خود باشیم. در این مطلب ما قصد داریم شما را با بهترین روش های مراقبت از پوست به ویژه پوست دور چشم در فصول گرم را به شما معرفی کنیم:

از عینک آفتابی استفاده کنید

یکی از بهترین روش های مراقبت از پوست دور چشم در فصول گرم سال، استفاده از عینک آفتابی است. پوست دور چشم بسیار حساس و نازک بوده و در برابر اشعه های مضر خورشید، بسیار آسیب پذیر است. مهم ترین گامی که می توانید برای مراقبت از پوست دور چشم انجام دهید، چه در تابستان و چه در سایر فصول سال، استفاده از عینک آفتابی است. عینک های آفتابی خاصیت ضد یو وی دارند این بدان معنی است که با قرارگیری روی چشم، می تواند پوست این ناحیه را از رسیدن اشعه های مضر محافظت نماید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که در روزهای تابستان و در آفتاب تند، حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب بزنید

راه بعدی برای محافظت از پوست دور چشم، استفاده از بهترین کرم های دور چشم است. درست است که ما برای دریافت ویتامین D نیاز به قرارگیری در آفتاب داریم، اما همان طور که می دانید با نازک شدن لایه اوزون، اشعه های خطرناک خورشید به سطح زمین فرستاده می شوند. به همین دلیل است که ضمن بهره گیری از نور خورشید، لازم است تا از کرم های ضد آفتاب نیز استفاده کنید تا پوست خود را در برابر این اشعه ها محافظت نمایید. کرم های ضد آفتاب از بروز اختلالات پوستی، لک و چروک شدن دور چشم جلوگیری می کند و از این رو بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب رنگی الارو می تواند به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهد.

مراقبت از پوست دور چشم در تابستان ؛ آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب کافی برای بدن از الزامات محسوب می شود، اما خوب است بدانید که برای مراقبت از پوست خود باید زیاد آب بنوشید. از سویی هم با گرم شدن هوا و به خصوص در تابستان، میزان تعریق بالا رفته و بدن آب بیشتر دفع می کند؛ به همین دلیل شما باید در روزهای گرم بیشتر آب بنوشید. نوشیدن آب، بدنتان را هیدراته می کند و این بدان معنی است که پوست شما همواره مرطوب خواهد ماند. برای مراقبت کردن از پوست به خصوص پوست دور چشم، هیدراته کردن بدن را فراموش نکنید.

از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید

درست است که لزوم استفاده از کرم های مرطوب کننده در فصول خشک و سرد سال بسیار بیشتر است، اما این بدان معنی نیست که شما نباید از استفاده از کرم های مرطوب کننده در روزهای تابستانی و گرم سال غافل شوید. کرم های مرطوب کننده، همواره رطوبت پوست را حفظ می کنند و از خشکی آن ها جلوگیری خواهند نمود. البته بهتر است از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که میزان چربی پوست شما را در روزهای تابستانی کنترل نماید.

سخن پایانی

همان طور که در بالا گفته شد، راه های مختلفی برای مراقبت از پوست دور چشم در گرما وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر می خواهید پیری دیرتر بر چهره شما بنشیند و یا اینکه چهره ای شاداب تر داشته باشید، لازم است تا به سلامت پوست خود اهمیت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *