دسته‌بندی نشده

زمان استفاده کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم

مراقبت از پوست همیشه اهمیت بسیاری دارد و هر چه سن بیشتر می‌شود و پوست بیشتر در معرض مواد آلاینده قرار می‌گیرد، نیاز به این مراقبت هم بیشتر می‌شود. شستن صورت، مرطوب کردن پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه‌های معمولی برای مراقبت از پوست هستند که اکثر افراد هم این سه توصیه را روزانه در برنامه زندگی خود قرار می‌دهند. یکی دیگر از توصیه‌های مراقبتی پوست استفاده از کرم دور چشم است. پوست دور چشم به دلیل اینکه با باقی پوست صورت متفاوت است و حساسیت بیشتری هم دارد، نیاز به نوع دیگری از محصول برای مراقبت دارد. برای رفع تیرگی اطراف چشم که بسته به ژنتیک و عوامل محیطی مثل رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های خورشید است، موثر است. از طرفی از پیری پوست اطراف چشم هم پیشگیری می‌کند. اما بهترین کرم دور چشم چیست؟ کرم دور چشم را چه موقع باید استفاده کرد؟

به گفته متخصصین زیبایی برای مرطوب کردن دور چشم باید از کرم مخصوص به خودش استفاده کنید. مشکلاتی که در ناحیه دور چشم ممکن است به وجود بیاید و همچنین مراقبت‌های این ناحیه از دیگر بخش‌های پوست صورت متفاوت است چون هم حساس‌تر است و هم ظریف و نازک‌تر، استعداد بیشتری برای خشکی دارد و زودتر هم دچار چین و چروک می‌شود. گاهی هم مایعات بین بافتی زیر پوست جمع می‌شوند و باعث پف‌دار شدن نواحی اطراف چشم می‌گردند. برای مثال تیرگی اطراف چشم یکی از این مشکلات است که در دیگر بخش‌های صورت دیده نمی‌شود. کرم دور چشم برای رفع تیرگی اطراف چشم بسته به ژنتیک و ارثی است و عواملی مانند نور خورشید، سن و ترکیبات خونی هم در ایجاد آن نقش دارد، موثر است.

مزایای کرم دور چشم

فواید کرم دور چشم

یکی از اهداف اصلی کرم دور چشم به جز روشن کردن این نواحی و همچنین از بین بردن چروک دور چشم، این است که برخی از مواد مغذی را به دور چشم برساند که در کرم‌های صورت به میزان متفاوتی وجود دارد و باید برای اطراف چشم از دزهای ضعیف‌تر استفاده شود. پوست نازک اطراف چشم نسبت به پوست ضخیم‌تر در دیگر قسمت‌های صورت، جذب بهتری دارد و اگر استفاده از کرم‌های معمولی صورت که برای اطراف چشم قوی هستند بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، باعث آسیب رساندن به پوست دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم به صورت اختصاصی برای رطوبت دهی به ناحیه اطراف آن فرموله شده‌اند و به همین دلیل است که در حجم کمتر، قیمت بالاتری نسبت به دیگر کرم‌های صورت دارند.

زمانی که به دنبال کرم دور چشم خوب و مناسب خود می‌گردید، بهترین گزینه کرم‌های بدون بو و ضد حساسیت هستند. کرم‌هایی که عطر زیادی دارند، برای اطراف چشم پیشنهاد نمی‌شوند. کرم دور چشم لانکوم، کرم دور چشم لورال و کرم دور چشم کلینیک از برندهای پیشنهادی هستند. البته کرم دور چشم خوب ایرانی هم در برندهای معتبر داخلی تولید می‌شود.

دور چشم جوان کننده

برخی از کرم‌های دور چشم دارای کافئین هستند و به صورت موقت موجب سفت شدن پوست اطراف چشم می‌شوند و تأثیر سریع‌تری در چهره ایجاد می‌کنند. گفته شده کافئین باعث بهبود گردش خون می‌شود و می‌تواند پف اطراف چشم را کاهش دهد. همچنین اگر کرم دور چشم را قبل از استفاده درون یخچال قرار دهید و به صورت سرد آن را اطراف چشم استفاده کنید، می‌توانید پف اطراف چشم را کم کنید.

به طور کلی کرم دور چشم در اغلب مواقع حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای است که در کرم‌های صورت استفاده می‌شود، تنها میزان و درصد آنها متفاوت است.

اگر کرم صورتی که برای پوست خود استفاده می‌کنید ضعیف است و در اطلاعات آن نوشته شده که می‌توانید برای دور چشم هم استفاده کنید، مصرف آن برای نواحی چشم مشکلی ایجاد نمی‌کند. ولی کرم‌های از بین برنده جوش یا کرم‌های ضد چروک صورت از آنجایی که دارای مواد تشکیل دهنده قوی هستند، در صورت تماس با اطراف چشم موجب التهاب، قرمزی یا عارضه‌های بیشتر می‌شوند.

اولی برعکس نکته قبلی می‌توانید کرم دور چشم را برای دیگر قسمت‌های صورت هم استفاده کنید ولی به طور حتم تأثیر آن بهتر از کرم‌های مخصوص صورت نخواهد بود. پس اگر در شرایطی بودید که فقط کرم دور چشم در دسترستان قرار داشت، بدون نگرانی می‌توانید از این کرم برای رطوبت رسانی به کل صورت استفاده کنید ولی بهتر است این کار را به عادت روزانه خود تبدیل نکنید. چون پوست صورت قدرت بالاتری برای تحمل مواد تشکیل دهنده قوی‌تری دارد که می‌تواند از خشکی، چروک، جوش و غیره جلوگیری کند.

چه سنی برای کرم دور چشم مناسب است؟

کرم دور چشم

در مورد زمان استفاده از کرم دور چشم باید این نکته را ذکر کرد که زمان مشخصی وجود ندارد و بهتر است در هر سنی استفاده از کرم دور چشم در مراقبت‌های پوستی گنجانده شود. در واقع منظور این است که هر چه زودتر و جتی از دوران نوجوانی به دنبال استفاده از کرم دور چشم باشید، مشکلی ایجاد نمی‌شود. ولی در سنین پایین به دنبال کرم‌هایی باشید که تنها خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و استفاده از انواع کرم دور چشم ضد چروک و رفع تیرگی چشم پیشنهاد نمی‌شود. در هر سنی که هستید، اگر تا به حال از کرم دور چشم استفاده نمی‌کردید، به دیر بودنش فکر نکنید و به سراغ خرید یک کرم دور چشم عالی باشید. هر روز که می‌گذرد، سن بالاتر می‌رود و برای استفاده از کرم ضد چروک دور چشم و انواع کرم‌های ضد پیری هرگز دیر نیست چون حداقل از پیری پوست در روزهای آینده پیشگیری می‌کنید. در ساده‌ترین حالت ممکن پوست خود را از رادیکال‌های آزاد و مواد مضر موجود در محیط محافظت می‌کنید.

کرم دور چشم فقط مختص خانم‌ها نیست و بهتر است آقایان هم برای مراقبت از پوست خود به فکر استفاده از این کرم باشند. البته باید این را هم ذکر کرد که در سنین بالا قرار نیست کرم دور چشم معجزه کند و در زمان کوتاهی چین و چروک شما را از بین ببرد، ولی حداقل بدانید که با تغذیه و محافظت، از چروک شدن بیشتر و آسیب به پوست جلوگیری می‌کند.

بسیاری افراد در زیر پوست اطراف چشم چربی‌هایی دارند که به صورت دانه و لکه‌های برجسته دیده می‌شود این حقیقت را بدانید که هیچ کرم دور چشمی در دنیا این چربی‌ها را از بین نمی‌برد.

کرم دور چشم در روز یا شب؟

بهترین کرم دور چشم

شاید برای شما هم این سؤال در ذهن ایجاد شود برای اینکه از چروک دور چشم جلوگیری کنید و بهترین نتیجه را داشته باشید، استفاده از کرم دور چشم را باید در صبح انجام داد و یا در شب؟ تغذیه پوست اطراف چشم در طول شب کافی است؟

به دلیل اینکه پوست اطراف چشم نازک است و در طول روز با چشمک زدن، پلک زدن و به اطراف نگاه کردن مدام در حال به کار گرفتن عضلات این ناحیه هستید، بهتر است که کرم دور چشم را هم در طول روز و هم در طول شب استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بهترین کرم دور چشم را برای خودتان انتخاب کنید، ابتدا نیازتان را بشناسید و سپس از کارشناس فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه یا هر فروشگاه دیگری بپرسید که کدام نوع کرم می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. اطلاعات نوشته شده روی محصولات و انواع کرم دور چشم را بخوانید، کرم‌های ضد چروک، برطرف کننده پف اطراف چشم، از بین برنده تیرگی دور چشم، مرطوب‌کننده و غیره از انواع مختلفی هستند که هر کدام روی هدف خاصی طراحی و متناسب با آن نیاز تولید شده‌اند.

شما می‌توانید انواع محصولات دور چشم را به صورت لایه‌های مختلف هم برای دور چشم استفاده کنید. برای این کار بهتر است که از سبک‌ترین محصول شروع کنید. یعنی ابتدا محصول مایع، سپس ژلی، سرم، کرم و سپس روغن یا پمادها را برای دور چشم خود به کار ببرید. این نکته را فراموش نکنید که همیشه کرم دور چشم را قبل از کرم صورت و همچنین ضد آفتاب‌ها به روی پوست بمالید.

صبح که از خواب بیدار می‌شوید، پس از آنکه صورت خود را شستید و با تونر یا پاک‌کننده‌ها تمیز کردید، سرم مخصوص یا کرم دور چشم را که برای رفع نیاز مورد نظرتان تهیه کردید، به پوست دور چشم بمالید. این سرم می‌تواند برای رفع تیرگی و کدر بودن دور چشم باشد و موجب سفید شدن دور چشم شود. اگر این محصول حاوی ویتامین سی باشد، قادر است پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند و همچنین ویتامین ای از پوست در برابر آنتی‌اکسیدان‌ها مراقبت می‌کند. سدیم اسکوربات یا ویتامین سی همچنین موجب ضخیم شدن پوست دور چشم می‌شود و تیرگی اطراف آن را کمرنگ‌تر می‌کند، برای اینکه نتیجه مورد انتظار را ببینید باید حدود شش ماه صبر کنید. موادی مانند نیاسین آمید یا ویتامین ب۳ و کوژیک اسید هم لکه‌های تیره را روشن می‌کنند.

شب هنگام، یک ساعت قبل از آنکه به رخت خواب بروید، پوست صورت خود را تمیز کنید و سپس کرم دور چشم حاوی رتینول را به پوست نواحی چشم بزنید تا باعث رطوبت بخشیدن به دورم چشم شود. علت اینکه گفته می‌شود یک ساعت قبل از خواب به سراغ کرم بروید، این است که قبل از دراز کشیدن و خوابیدن، زمان کافی برای جذب شدن کرم به پوست وجود داشته باشد.

طریقه مصرف کرم دور چشم زدن

انواع کرم دور چشم

با توجه به حساسیتی که در مورد پوست اطراف چشم گفته شد، برای استفاده از کرم هم باید با ملایمت این عمل را انجام دهید. گفته می‌شود که انگشت حلقه آهسته‌ترین تماس را دارد، پس می‌توانید از این انگشت برای انجام استفاده کنید. مقداری کرم را روی انگشت حلقه بریزید و به صورت ضربه‌های ریز، به صورت نقطه‌ای کرم را در اطراف چشم بزنید. سپس مجدداً برای اینکه کرم دور چشم به خوبی جذب پوست شود و به همه قسمت‌های اطراف چشم برسد، ضربه‌های ریز و ملایم را اطراف چشم ادامه دهید تا مطمئن شوید، کرم به همه قسمت‌ها رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *